از فواید تا عوارض رژیم کتوژنیک + ویدئو آموزشی

نوشیدن نوشابه در رژیم کتوژنیک ممکن نیست اما آب گازدار شیرین نشده مشکلی ایجاد نمی رژیم کتوژنیک کند. تغذیه مناسب و سالم به کاهش کالری دریافتی روزانه خلاصه نمیشود بلکه مصرف غذاهایی که بدن انسان را تغذیه کند و ضمن تامین نیازهای فرد به حفظ روحیه خوب او کمک میکند هم بسیار مهم است. این رژیم همچنین برای افراد که از نظر فیزیکی سالم هستند ، مشکلی را به وجود نمیآورد. در یک رژیم روزانه حاوی 2000 کالری، ممکن است 165 گرم چربی، 40 گرم کربوهیدرات و 75 گرم پروتئین وجود داشته باشد. حذف کربوهیدرات در درازمدت با مشکلات ریتم قلب مرتبط است.

تصورات نادرستی وجود دارد که حاکی از آن می­باشد که نفخ، گاز معده، سوزش معده و همچنین سوء هاضمه همگی با میزان اسیدیته­ ی پایین معده می­باشد و به آن مرتبط است. در نظر داشته باشید تحقیقات بر روی انسان در حمایت از این ادعا وجود ندارد. روی منابع پروتئینی که هر 9 اسید آمینه ضروری را دارند تمرکز کنید – به غذاهای پرپروتئین مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ و همچنین مکملهایی مانند پروتئین کلاژن انرژی فکر کنید.

کتوژنیک اهواز

شما باید همان میزان اندک از کربوهیدرات را که مجاز به مصرفش هستید از منابع سالمی مانند سبزیجات انتخاب کنید. خیلی از افرادی که تحت رژیم غذایی کتوژنیک قرار میگیرند میزان مجاز کربوهیدرات خود را از منابع اشتباهی دریافت میکنند مانند: شکلات، چیپس، کلوچه و نان سفید. برخی افراد ترجیح میدهند که روزهای آزاد خود را برای مناسبتهای خاص نگهدارند. اگر می خواهید از این رژیم نتیجه بهتری دریافت کنید بهتر است در روزهای آزاد رژیم از کربوهیدرات های سالم نظیر میوه و سبزیجات استفاده کنید. سیترات در حالت معمول به انحلال کلسیم آزاد کمک میکند.

رژیم کتوژنیک گرفتم

[arpw limit=”10″]

کتوژنیک یعنی چه

گاریسون میگوید: «این به بهترین وجه با پروتئین بدون چربی ترکیب میشود تا یک پاسخ انسولین ایجاد کند که گلیکوژن ماهیچهای را دوباره پر میکند و اسیدهای آمینه را به عضلات میفرستد تا بازیابی عضلانی آغاز شود». برای وزنهبرداری، کتو به بهترین وجه با تمرینات قدرتی جفت میشود، یعنی دامنههای تکرار کمتر، وزنه سنگین و فواصل استراحت طولانیتر. به طور کلی، فرد باید از یک برنامه قدرتی پیروی کنید – روشی از تمرینات قدرتی که در آن به تدریج فشار وارد شده به عضلات افزایش خواهد یافت تا رشد عضلانی را تحریک کند(معروف به هایپرتروفی).

نمونه رژیم کتوژنیک ساده

تمرینات قدرتی به معنای واقعی کلمه فیبرهای عضلانی را پاره میکند. وقتی کربوهیدرات را کاهش میدهید بدن شما به تدریج از چربی ها برای تامین انرژی استفاده میکند و بعد از چهارهفته چربیسوزی واقعی شروع میشود. متأسفانه تمرکز بر محدود کردن کربوهیدرات در بلندمدت میتواند منجر به کمبود ویتامین شود. برعکس رژیم کتوژنیک که یک رژیم کاملا علمی است که توسط متخصصان معتبر در دنیا تجویز می شود، رژیم پالئو معمولا منجر به عوارض جانبی متعددی شود که در اینجا ۴ عارضه جانبی احتمالی رژیم سرخپوشان آورده شده است. در زیر، یک نمونه برنامه غذایی رژیم کتو برای بدنسازی را بر اساس توصیههای متخصصان تغذیه خواهید دید.

در زیر، نکات کلیدی و هشدارهایی را که باید در نظر داشته باشید پوشش خواهیم داد. برای دریافت حداکثر سود از پروتئینی که مصرف میکنید، باید هر چند ساعت یکبار مقدار مشخصی پروتئین باکیفیت بخورید – به اندازهای که به آن چیزی که به “آستانه لوسین” معروف است، برسید. اطلاعات این مقاله بیشتر مربوط به رژیم استاندارد کتوژنیک (SKD) است، اگرچه در بسیاری از اصول مشابه نسخههای دیگر است و در آن روشها هم نیز صدق میکند.

متخصص کتوژنیک

Th is ᠎post was g ener at ed  by G SA C᠎ontent G ener​ator D emoversi​on!

رژیم کتوژنیک کرمانی

از سوی دیگر ، بالا بودن سطح پروتئین به معنای بالا بودن سطح کربوهیدرات است. تحقیقات جدید ارائه شده توسط دانشگاه آمریکایی قلب و عروق، نشان داده است رژیمهای کم کربوهیدرات با افزایش خطر ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) مرتبط است. با توجه به اینکه چربیهای اضافی با دیابت نوع ۲ و پیش دیابت مرتبط هستند. به هر حال پروتئینهای با کیفیت پایین مانند غلات و حبوبات معمولا در منوی رژیم غذایی کتوژنیک نیستند. در واقع، بهترین راه برای به دست آوردن عضله در کتو این است که مصرف پروتئین متوسطتر را هدف قرار دهید و چربی با کیفیت را در اولویت قرار دهید.

تغذیه کتوژنیک

برای حمایت از عملکرد خود با بهترین مواد مغذی، توصیه میکنیم از منابع چربی و پروتئین با بالاترین کیفیت استفاده کنید. نورونهایی که پیامرسان مهاری از انتهای خود ترشح میکنند به «نورون مهاری» و آنهایی که پیامرسان تحریکی از انتهایشان ترشح میشود به «نورون تحریکی» شهرت دارند. رژیمهای غذایی لاغری سریع زیادی وجود دارد که اغلب آنها جنبه تبلیغاتی و تجاری دارند و مورد تأیید جامعه پزشکی نیستند. شاید رژیم هایی وجود داشته باشند که باعث شوند در یک هفته ۷ کیلو وزن از دست بدهید، ولی انصافا رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر آیا با عقل خودتان جور در میآید؟ ​A​rticle was creat ed by Content Generato r DEMO!

افزایش وزن سریع در یک ماه نی نی سایت|رژیم کره ای نی نی سایت|غذای غیر گوشتی نی نی سایتشما در طول کل زندگی خود شنیده اید که چربی باعث چاقی شما می شود و خطرات احتمالی همچون سکته قلبی و مغزی به همراه دارد. بسیاری از این دستورالعملها برای آماده سازی غذای کتو به خوبی کار میکنند، که باعث میشود به رژیم بدنسازی کتو وفادار باشید. این رژِیم نه تنها باعث کاهش وزن میشود بلکه متابولیسم را نیز تحتتاثیر قرار میدهد.

این­ها تنها بخش کوچکی از مشکلات هستند، به این دلیل که با کمبود اسید در معده و در ادامه­ی آن هضم نشدن مواد غذایی، مواد مغذی مورد نیاز به بدن فرد نرسیده، و فرد در دستگاه­ها و اندام­ها و بافت­های بدن خود دچار انواع مشکلات می­گردد؛ که هرچه این روند طولانی­تر گردد، مشکلات مربوط به سلامتی بدن با خطرات جدی­دتری مواجه خواهند شد. تنها تعداد معدودی رژیم واقعاً علمی و تخصصی هستند که در بین آنها رژیم کتوژنیک از هر نظر حرف اول را میزند. تحقیقات علمی مختلف اثبات می کنند که این رژیم غذایی بهتر از رژیمهای رایج و سنتی کم کالری عمل میکند و شما نیز مجبور نخواهید بود که با خوردن هر لقمه کالری آنرا محاسبه کنید.

ناهار کتوژنیک

یعنی شما باید مصرف کربوهیدرات رو کم کنید (حدوداً بین 20 تا 40 گرم روزانه) و بجاش مصرف پروتئین و از همه مهمتر چربی سالم رو افزایش بدید. کتوژنیک هدفمند (TKD): در این نوع از رژیم، میتوانید زمانی که ورزش میکنید، کربوهیدرات مصرف کنید. ضمن اینکه حتما از مکملهای تغذیهای برای حفظ ویتامین و مواد معدنی بدن خود استفاده کنید. زنان باردار و شیرده: در حالی که تحقیقات در مراحل اولیه خود است ، مدلهای اولیه حیوانی نشان می دهند که برخی تغییرات متابولیکی در طول کتوسیس رخ می دهد که ممکن است بر رشد جنین تأثیر بگذارد.

کتوژنیک رژیم چیست

همچنین می توان به جای قند و شکر از شیرین کننده استویا در

رژیم غذایی استفاده شود. تخممرغ: تخممرغهای ارگانیک و محتوی امگا ۳ استفاده کنید. این ایده خوبی است که با یک مربی باتجربه کار کنید تا یک برنامه عضله سازی در اختیارتان بگذارد که برای شما مفید باشد. اما آیا میدانستید که این رژیم غذایی برای زندگی جنسیتان نیز مفید است؟ این عارضه نیز رایج بوده و ممکن است برای افراد دارای رژیم کتوژنیک اتفاق بی افتد. هنگامی که برای اولین بار بدنسازی کتو خود را شروع میکنید، ممکن است در ابتدا مقداری عضله و قدرت خود را از دست بدهید – اما این وضعیت به طور موقت است.

رژیم کتوژنیک عوارض

در این مقاله قصد داریم که هر دو رژیم غذایی را بصورت اختصاری معرفی کرده و تفاوت ها و شباهت های هر یک را بیان کنیم تا شما بتوانید با توجه به شرایط خود بهترین انتخاب را داشته باشید. برای به حداقل رساندن احتمال تجربه عوارض جانبی و اطمینان از اینکه تغذیه کافی دریافت میکنید، وعده های غذایی منظم و متعادلی بخورید که شامل انواع غذاهای مغذی و دوستدار سرخپوشان است. تمام چربیها یکسان نیستند و متأسفانه برخی افراد ممکن است برای دریافت چربی کافی در مصرف گوشتهای فرآوری شده و چربیهای اشباع افراط کنند.

به طور معمول بدن انرژی مورد نیاز برای سوخت و ساز را از کربوهیدرات ها نظیر قند و گلوکز دریافت می کند. از طرفی مطالعهای دریافت افراد نباید بیش از 12 ماه در رژیم کتوژنیک بمانند. چربی سالم از طریق کبد تبدیل به کتون خواهد شد و گرسنگی شما را از بین میبرد. در این مطالعه، ۳۹ زن سالم به مدت ۴ هفته از رژیم غذایی سرخپوشان یا رژیم غذایی به طور کلی سالم که شامل غلات و لبنیات بود استفاده کردند. آووکادو یک میوه روغنی بسیار سالم است، هر صد گرم آووکادو یا ۱/۲ آووکادو متوسط حدود ۹ گرم کربوهیدرات دارد که ۹ گرم آن حاوی ۷ گرم فیبر است و موثرترین آن ۲ گرم کربوهیدرات آووکادو قابل هضم و جذب است.

کتوژنیک و دیابت

مغزها و دانه ها به عنوان غذاهای سالم، پرچرب و کم کربوهیدرات شناخته می شوند. ارتباط رژیم غذایی و مغز فراتر از عملکرد حافظه و سرعت پردازش است و به طور قابل توجهی بر رشد مغز تأثیر می گذارد. به دلیل وجود همین اثرات محافظتکنندگی عصبی، مزایای احتمالی این رژیم در بهبود سایر اختلالات مغزی مانند پارکینسون، آلزایمر، مالتیپل اسکلروزیس (ام اس)، اختلالات خواب، اوتیسم و حتی سرطان مغز مورد بحث و بررسی است. اما هنگامی که این آستانه را در یک وعده غذایی رعایت کردید – که برای اکثر افراد 25 تا 35 گرم پروتئین در هر وعده غذایی است – هیچ مزیت دیگری برای عضله سازی وجود ندارد.


منتشر شده

در

توسط